NEW TOYOTA HILUX 2016

Maandag 22 februari 2016 — Bijna 50 jaar is de Hilux een sterke referentie in de hele wereld.

De nieuwe generatie behoudt deze roeping en gaat nog een stap verder wat doeltreffenheid en stevigheid betreft, dankzij een versterkt chassis, een aangepaste laadbak, verbeterde 4X4 prestaties (A-TRC, elektrische bediening van transferbak, betere wielbewegingen,...) en een hogere sleepvermogen (3,2T).

De nieuwe Hilux speelt nu in op diverse gebieden: partner voor professionelen of SUV met groot comfort.

 

6 belangrijke veranderingen

DESIGN: meer karakter en meer verfijning

COMFORT: Meer ruimte, meer praktische aspecten, zonder te spreken van een onuitgegeven NVH-niveau in de pick-up wereld

VEILIGHEID: Toyota Safety Sense standaard (of in optie op Active) en HAC en TSC op de hele gamma

QDR: Nog versterkt en met een "Heavy Duty" ophanging (op Active) voor nog meer betrouwbaarheid

LAADCAPACITEIT: Een ruimere laadbak en tot 1T nuttige lading + 3,2T sleepvermogen

COST OF OWNERSHIP: Nieuwe en zeer zuinige 2.4D-4D Euro6 motor

 

USP's HILUX

Stoerder en met verbeterde all-round prestaties

Luxueuze Lounge-versie, pick-up met SUV karakter

Cost of Ownership (belast als CV, inruilwaarde, verbruik,...)

Legendarische betrouwbaarheid

 

Praktische en belangrijke info

Buitenafmetingen: 5350mm L x 1855mm B x 1815mm H, d.w.z. 7cm langer, breder en lager.

Binnenafmetingen: hoofdruimte +8mm, schoudersbreedte +19mm, knieënruimte achteraan +10mm

Nieuwe dashboard, meer SUV-look en Toyota Touch 2 multimediasysteem "tablet"-style, met 7" aanraakscherm (behalve Active)

Binnenafwerking: 3 distinctieve presentaties in functie van de 3 afwerkingsniveaus, van de functionele stoffenbekleding tot de prestigieuze lederbekleding.

Aangepaste rijpositie (hoger) en mogelijke regelingen (zetel en stuurwiel), naargelang de versies.

NVH: Verbluffend ! Beter geluidsniveau van binnen klasse t.o.v. rijstilte (motor, windgeluid) en trillingen.

Lading: 10cm bredere laadbak. Versterking door meer balken onder de vloer.

2.4D-4D Euro6 motor met Ad blue: Krachtig en soepel op lage toeren (400NM van 1600 tot 2000tm). Zeer efficiënte en kortere onderhoudsduur.

6M/T versnellingsbak met kortere 1ste en langere 6de of intelligente 6A/T met sequentiële modus en ECO & POWER modi.

Verbruik: vanaf 7,3L/100km (MT) en 8,3L (AT). CO2 van 193g/km (onder voorbehoud van homologatie)

Dynamisch rijgedrag: nieuwe chassis 20% stijver (en tot 30mm dikker), nieuwe regelingen van de ophanging met 20% meer wielbeweging

Ondervloerbescherming: standaard, een dikkere staalplaat en niet nodig te demonteren tijdens het onderhoud.

Koetswerkstijfheid gegarandeerd door 388 laspunten (120 meer dan de vorige generatie)

Verbeterd anti-corrosie behandeling onderaan

Pitch & bounce control: Het systeem past de motorkoppel aan in functie van de bewegingen van het koetswerk: meer comfort en meer veiligheid

Ophanging achteraan: Verlengde bladveren (+10cm) en her-ingesteld om de trillingen te verminderen en de stabiliteit te verhogen. Dikkere stabilisatorstang en schokdempers.

Verfijnde stuurbekrachtiging en aangepaste ratio voor een lichter gevoel op lage snelheid en meer stabiliteit op hoge tempo.

4WD systeem met H & L: met elektrische bediening. Schakelen van H4 naar H2 tijdens het rijden, schakelen van H2 naar H4 mogelijk onder 50km/u.

Elektromagnetische sper achteraan standaard op alle versies

A-TRC systeem (Active traction): verbetert duidelijk de trekkracht op alle losse wegdekken (zelfde niveau als LC150)

DAC standaard (op A/T) om de snelheid in afdaling te moduleren

Aanhanggewicht van 3,2T dankzij een betere koeling van de motor en versnellingsbak. Een nieuwe oliekoeler is ook aanwezig voor de automatische transmissie.

Airbags: 7 op alle versies, waarvan een knieairbag voor bestuurder standaard.

Standaard stabiliteitscontrol voor de aanhangwagen (TSC) .

Toyota Safety Sense (met PCS en LDA in optie op Active (gekoppeld met Cruise control)) en ook met RSA op Comfort en Lounge. 

Published with Prezly